سه شنبه ٢٣ مرداد ١٣٩٧
توصیه‌هایی برای مهار گرمازدگی -در فصل تابستان در مناطق بسیار گرم و همچنین دیگر مناطقی که هم رطوبت بالایی دارند و هم دمای هوا بالا می‌رود، مشکلات گرمازدگی گریبان بسیاری را می‌گیرد. البته مشکلات گرمازدگی می‌تواند در درجات مختلف بروز کند که در چنین صورتی پیشگیری و راه‌های مقابله با گرمازدگی در این فصل سال، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. -وقتی دمای مرکزی بدن از ۴۰ درجه سانتیگراد فراتر برود و بدن قادر به تنظیم دما و خنک کردن خود نباشد، اختلال گرمازدگی بروز می‌کند. مشکلی که فصل تابستان و گرمای هوا بهترین زمینه برای بروز آن است. اما می‌توان با وجود فعالیت در روزهای گرم سال از گرمازدگی اجتناب کرد و گرمازده نشد. -مردان بیشتر از زنان مستعد گرمازدگی هستند، گرمازدگی می‌تواند مسافران و طبیعت گردان را درگیر کند البته در بیشتر موارد با استراحتی کوتاه مشکل برطرف می‌شود، اما گاهی موضوع جدی است و می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد. برای اینکه حرارت بدن، ۳۷ درجه سانتیگراد بماند باید حرارت اضافی را به صورت تنفس، تعریق، تشعشع و هدایت دفع کند، اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتد شخص دچار گرمازدگی می‌شود. -60 درصد وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد. با از دست دادن آب، بدن بسرعت واکنش نشان می‌دهد، به گفته این پزشک، با از دست دادن یک درصد آب بدن، احساس تشنگی دست می‌دهد؛ به میزان دو درصد علاوه بر تشنگی، آشفتگی و کم اشتهایی هم به سراغ فرد خواهد آمد؛ اتلاف 3 درصد با ضعف و بی‌حالی و افزایش غلظت خون و 4 درصد با تهوع و ضعف عضلانی، 5 درصد با عدم تمرکز و 6 درصد با اختلال کنترل درجه حرارت بدن همراه است. با کاهش 7درصد و بیشتر، تنگی نفس، گرفتگی عضلات، افت گردش خون و نارسایی کلیه رخ می‌دهد. -براثر تعریق فراوان، مایعات و املاح زیاد از بدن خارج و شخص دچار اختلال مختصری می‌شود. گاهی عضله‌ها بخصوص در جدار شکم دچار انقباض و گرفتگی دردناک می‌گردد که به آن «کرامپ ناشی ازگرما» می‌گویند. گاهی سلول‌های سطحی پوست آسیب دیده وعرق زیر پوست جمع شده و فرد دچار جوش زیرپوستی یا به اصطلاح عرق سوز می‌شود. -در تابستان 4 لیتر مایعات بنوشید. همه می‌دانیم که برای پیشگیری از عارضه گرمازدگی در هوای گرم، باید مایعات فراوان نوشید، مصرف قهوه، چای و انواع نوشابه‌های گازدار سبب از بین رفتن بیشتر آب بدن می‌شوند، ورزش را هم صبح یا عصرانجام دهید، چون در آن زمان دمای هوا نسبت به ساعات دیگر پایین‌تر است؛ در ساعات گرم روز تا جایی که ممکن است از منزل خارج نشوید، لباس‌های آزاد و گشاد با رنگ‌های روشن انتخاب کنید و کلاه لبه دار بگذارید. خوب است بدانید که بدن انسان در حالت عادی روزانه نیاز به دو لیتر مایعات دارد تا سوخت و ساز، بدون مشکل صورت پذیرد اما این میزان در تابستان به چهار لیتر می‌رسد. -درمان گرمازدگی بستگی به شدت آن دارد. اگر دیدید فردی علائم گرمازدگی دارد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن او را به بیمارستان منتقل کنید، در صورتی که نمی‌توانید او را به بیمارستان ببرید، باید هرچه سریعتر دمای بدن را پایین بیاورید، به عنوان نخستین قدم بهتر است لباس‌های شخص گرمازده را از بدن خارج کنید و با استفاده از یک پارچه یا حوله، بدن او را با آب سرد یا قطعات یخ خیس کنید. اگر مقدار آبی که در اختیار دارید کم است، ابتدا سر و گردن او را خنک کنید. تکه‌های یخ را روی گردن، زیر بغل و کشاله ران او بگذارید و با هر وسیله‌ای که دم دست دارید، او را باد بزنید. -بعد از حمام گرفتن، پاها را در محل بالاتری نسبت به بدن او قرار دهید تا جریان خون بیشتر به طرف سر او برود. دست‌ها و پاها را ماساژ دهید تا خونی که خنک شده، به سمت مغز و مرکز بدن او برود. اگر شخص هشیار است، او را تشویق کنید تا کم کم آب یا یک نوشیدنی خنک بنوشد. ولی اگر شخص بی‌هوش باشد، نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بنابراین همان‌طور که گفتم بدن او را خنک کنید تا وقتی به هوش آمد، آب بنوشد.
 


  چاپ        ارسال به دوست

در مراسم چهارمین جشنواره روابط عمومی های برتر جمعیت هلال احمر کشور:

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان مدیر برتر روابط عمومی های هلال احمر کشور شد.




در چهارمین جشنواره روابط عمومی های برتر جمعیت  هلال احمر کشور که به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد سرکار خانم خراسانی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، مدیر برتر روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ اسماعیل رمضانی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره روابط عمومی های برتر جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های لازم در تحقق رسالتی که داریم استفاده کنیم افزود: جمعیت هلال احمر یک نهاد امدادی و بشردوستانه است و رسالتی بزرگ و سخت را در قبال مردم برعهده دارد.
رمضانی افزود: با توجه به رسالت جمعیت هلال احمر، وظیفه سنگینی بر عهده روابط عمومی هاست تا با ارتقا سطح ارتباطات و تعاملات درونی و بیرونی جمعیت، ارائه خدمات این نهاد مردمی را تسهیل کنند.
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی در خصوص برگزاری جشنواره روابط عمومی ها با تاکید بر اینکه  در این دوره تلاش شد اشکالات جشنواره های قبلی رفع شود افزود: هدف ما این است هر سال سطح جشنواره را ارتقاء دهیم و با رفع نواقص، آثار ارزشمندی را جمع آوری کنیم.
وی با اشاره به اینکه اداره کل روابط عمومی و دست اندرکاران تلاش کردند این جشنواره به خوبی برگزار شود افزود: در این دوره از نظر کمی و کیفی  شاخص ها ارتقاء داده شد و شرایطی فراهم شد تا داوطلبان و کارشناسان نیز در جشنواره حضور یابند.
رمضانی با تاکید بر اینکه در تفکیک آثار تلاش های ارزشمندی را شاهد بوده ایم و علی رغم پراکندگی ها، این آثار به خوبی مورد ارزیابی قرار گرفت افزود: در این جشنواره مسئولان چهارمحال و بختیاری امکانات لازم را در جهت میزبانی فراهم کردند که جای تقدیر دارد.

شکیبایی ،خدمت رسانی و مسئولیت پذیری از رسالت های مهم روابط عمومی هاست
حجت السلام علی اکبر جعفری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان چهارمحال بختیاری در اختتامیه چهارمین جشنواره روابط عمومی های برتر جمعیت هلال احمر ایران با تقدیر از تلاش اعضای جمعیت هلال احمر عنوان کرد:این جمعیت در عرصه های مختلف حضوری فعال داشته است و با فداکاری و ایثار به خدمت می پردازد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان چهارمحال بختیاری افزود: باعث افتخار است اولین شهید مدافع حرم از این استان است که این امر رسالت ما را در قبال شهیدان دو چندان می کند.
وی با اشاره به ویژگی های مهم روابط عمومی ها تصریح کرد:به تعبیری می توان گفت پیامبر(ص) یک روابط عمومی میان خلق و خدا بود و پل ارتباطی میان آن ها به شمار می رفت این مساله جایگاه مهمی روابط عمومی ها را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: به طور کلی روابط عمومی ها دارای وظایف و رسالت مهمی هستند آن ها برای تحقق اهدافشان باید زمان شناس باشند و بدانند چه سخنی را در چه زمانی و چگونه بیان کنند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان چهارمحال بختیاری خاطرنشان کرد:یکی از مهم ترین رسالت ها، مدارا کردن با مردم است از آن جایی که روابط عمومی ها نیز پلی هستند که ارتباط بین مسئولان و مردم را شکل می دهند باید به خوبی با مردم مدارا کنند.
وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر نیز همه فعالیت هایش راهی به سوی خوبی هاست و مانند روابط عمومی ها از جایگاه والا و وارسته ای برخوردار است و بسیاری از رسالت های روابط عمومی با شعارهای جممعیت هلال احمر مبنی بر بی غرضی،بشردوستی و جهان شمولی سنخیت دارد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: یک روابط عمومی و یا عضو هلال احمر به معنای باب رحمت برای همه است که این رسالت بزرگی است. روابط عمومی نباید فقط مباحث را به مدیر معطوف کند بلکه باید با همه توان و در ارتباط با همه بخش ها با مجموعه ملی و بین المللی به ایفای نقش بپردازد همان طور که جمعیت هلال احمر این رسالت مهم را عهده دار است.
حجت السلام جعفری در رابطه با دیگر ویژگی های روابط عمومی ها بیان کرد: شکیبایی، مهارت و تجربه، اعتماد به نفس و اتخاذ تصمیم به موقع،قدرت تجزیه و تحلیل مسائل محیط کار دانش و مدیریت و مسئولیت پذیری از دیگر ویژگی های یک روابط عمومی خوب و متعهد است.

فداکاری و عشق جوانان جمعیت هلال احمر را نمی توان به تصویر کشید
سید احمد مرتضوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهار محال و بختیاری در این مراسم با اشاره به اینکه روابط عمومی جزء 10 شغل برتر دنیاست و اهمیت زیادی در انتقال اخبار و رویدادها دارد افزود: وقتی جنس و ماهیت کاری را در جمعیت بیان می کنیم فداکاری و عشق سخاوت و بخشش و کرم جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر را نمی توان به تصویر کشید.
وی اظهار کرد: این تلاش های ارزنده توصیف ناپذیر است و ایثارشان منشاء بشر دوستی و فداکاری دارد خانواده گسترده جمعیت هلال احمر در گوشه گوشه این سرزمین و فراتر از مرزها به خدمتی صادقانه می پردازند.
وی در مورد تجلیل از دو تن از افراد خیر در این آئین نیز خاطرنشان کرد:یکی از این افراد خیر پایگاه امداد کوهستان را احداث کرده و یکی دیگر از این افراد 4 میلیار ریال در جهت خرید تجهیزات فیزیوتوراپی هلال احمر در جهت تسکین آلام دردمندان اهداء کرده است که جای تقدیر دارد.
بنابراین گزارش در پایان مراسم از برگزیدگان با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد.


برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره روابط عمومی های برتر به شرح زیر است: 

برتر در بخش کارشناس برتر:
مدیر روابط عمومی: سیده صغری خراسانی (گلستان)، اروجعلی شهودی (آذربایجان شرقی) مجتبی طحان (خوزستان)
کارشناسان برتر روابط عمومی: داوود داوودی (اصفهان)، فاطمه پاک سرشت (کرمان) 
داوطلبان و امدادگران: امیر کریمی ( کردستان)، ریحانه خلج (قم) محمدخادم الشیخ (تهران)
شایسته تقدیر در بخش کارشناس داوطلبان و امدادگران: مجتبی رضایی

در بخش انتشارات:
استان های برخوردار: مرتضی عمادی (اصفهان)، حسین دهقانی (آذربایجان غربی)
استان های کم برخوردار: میلاد حسنی (البرز)، ولی بهاروند (لرستان)

در بخش ارتباطات:
سازمان ها و معاونت ها: سازمان جوانان (ابوالفضل امینی و با تلاش مسعود آسیما) حمید حیدرپناه (صنایع نساجی هلال) 
استان های برخوردار: مجتبی محمودی (خراسان رضوی)، مهیار مقیمیان (تهران)
استان های کم برخوردار: اسماعیل خردمند (زنجان) 

در بخش ارتباطات رسانه ای:
سازمان ها و معاونت ها : ناهید صادقی ( سازمان داوطلبان)
استان های کم برخوردار: بابک قنبری (کردستان)، ابراهیم پرفند ( خراسان شمالی)

شایسته تقدیر در بخش انتشارات:
سازمان ها و معاونت ها: سید مصطفی مرتضوی سازمان امدادونجات
استان های برخوردار: محمود متولی ( مازندران)
استان های کم برخوردار: شاهین جواهری (چهارمحال و بختیاری)، سید حسین پور میررضایی (قم)

در بخش ارتباطات الکترونیک: 
سازمان ها و معاونت ها: معاونت آموزش و پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ( مدیر جدید منصوب شده آقای صابری)
استان های برخوردار: حسین دهقانی ( آذربایجان غربی) ، رضا علیزاده (گیلان)

در بخش ارتباطات رسانه ای:
استان های برخوردار: هادی سلطانی ( کرمان) 
استان های کم برخوردار: مقصود شعبانی ( همدان)

تقدیر ویژه به جهت مجموعه فعالیت های استان هایی که در سال گذشته با حادثه روبرو بوده اند:
محمدامین عزیزی: کرمانشاه 
محمود مظفری: کهگیلویه و بویر احمد

 


٠٨:١٥ - شنبه ٦ مرداد ١٣٩٧    /    عدد : ١٠٨٢٧٢    /    تعداد نمایش : ٣٣



خروج