دوشنبه ٠٥ فروردين ١٣٩٨
هموطنان می توانند نسبت به واریز وجوه نقدی خود (به نفع مردم استان سیستان و بلوچستان) به شماره حساب 66666 نزد بانک های ملت، صادرات، رفاه، سپه، کشاورزی، مهر ایران، دی، پارسیان و پست بانک اقدام کنند. همچنین شماره کارت های 6104337580000378 و 5892101231510872 و 5029387010011879 به ترتیب نزد بانک های ملت، سپه، دی و همچنین سامانه USSD بر روی تلفن های همراه به آدرس «#5151*733*» جهت واریز وجوه کمک های مردمی بابت برنامه های امدادرسانی و بحران خشکسالی استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است. مردم ایران می‌توانند با ارسال عدد 4 به شماره 2099999 روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب‌دیدگان از خشکسالی در نواحی جنوب شرق کشور کنند.
 


  چاپ        ارسال به دوست

مدیرعامل هلال احمر گلستان خبر داد :

امدادرسانی به 1414 حادثه‌دیده در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در گلستان

 

 

 

مدیرعامل هلال احمر گلستان از امدادرسانی به 1414 حادثه‌دیده در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان؛
دکتر محمدعلی هروی در خصوص اقدامات انجام شده توسط این جمعیت در عرصه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حوادث برف و کولاک جاده‌ای و سیل و آبگرفتگی از ابتدای شروع سرما در استان اظهار کرد: از تاریخ 15 آذرماه سال جاری تا 23 بهمن ماه جاری در مجموع به یک هزار و 414 نفر حادثه‌دیده امدادرسانی انجام شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 250 امدادرسانی شده در حادثه برف و کولاک و 164 نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: در حوادث برف و کولاک 9 نفر اسکان داده شده و 139 بسته غذایی بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است.
دکتر هروی با اشاره به اینکه در حادثه سیل و آبگرفتگی 13 موتور پمپ برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بکارگیری شده است، گفت: در این مدت 167 امدادگر و نجاتگر از این جمعیت در عملیات شرکت کرده و 29 دستگاه آمبولانس نیز بکارگیری شده است.
وی متذکر شد: در این مأموریت‌ها 21 دستگاه خودروی کمک‌دار و 3 دستگاه خودروی نجات مورد استفاده قرار گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: خوشبختانه مردم ارتباط بسیار خوبی با سامانه تلفنی شبانه‌روزی 112 ندای امداد هلال احمر برقرار کرده‌اند و قالب اطلاع‌رسانی حوادث و لزوم حضور تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در محل حادثه از طریق این سامانه تلفنی انجام شده است.
دکتر هروی گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی هم با سایر دستگاه‌های امدادرسان همانند اورژانس، پلیس و راهداری وجود دارد که بخشی از اطلاع‌رسانی‌ها نیز از طریق همکاران در این دستگاه‌ها به هلال احمر انجام و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در سریعترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شده‌اند.
وی تاکید کرد: در فصل زمستان با توجه به حساسیت و ضرورت حضور سریع در محل حادثه، علاوه بر تیم‌های پایگاه‌های ثابت و سیار که در آمادگی کامل قرار دارند، تیم‌های گشت نیز در برخی از مسیرها همانند محورهای کوهستانی خوش‌ییلاق و توسکستان با توجه به وضعیت جوی و اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی اقدام به خدمت‌رسانی به شهروندان و حادثه‌دیدگان می‌کنند.
دکتر هروی اظهار کرد: آموزش و آمادگی نیروها و بررسی تجهیزات و لوازم لازم برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان موضعی است که به صورت دائم در دستور کار جمعیت قرار دارد.


٢٠:٢٥ - يکشنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٧    /    عدد : ١١٢٤٧٢    /    تعداد نمایش : ٦٤



خروج